Przykładową hurtownią jest hurtownia butów COVRA, jest to hurtownia zarówno obuwia jak i również torebek. Natomiast nie prowadzi ona sprzedaży detalicznej, oznacza to, że przysłowiowy „Kowalski” może również kupić tutaj sobie buty, ale w ilości minimum 10 sztuk. Hurtownia obuwia COVRA istnieje na rynku od 1999 roku. Przez ten czas udało się wypracować dobre standardy współpracy z partnerami, tak producentami jak i naszymi klientami, którzy są dla nas najważniejsi. Jako pierwsza hurtownia z Polski północnej importowali obuwie z Czech, już od 2002 roku. Hurtownia butów prowadzi również możliwość negocjacji cenowej. Oznacza to, że jeżeli sklep zaopatruje się w większą ilość zamówień otrzyma on rabat na dany zakup albo upust w cenie. Hurtownia butów prowadzi również bardzo długotrwałe rozmowy ze swoimi klientami. Hurtownie butów mają swoich prawników, swoich pracowników wyspecjalizowanych w tym co robią. Na przełomie czasów wraz ze zmianą ustroju zmieniały się i hurtownie. Obecnie prowadzą szeroko rozwiniętą sprzedaż internetową, ale również sprzedaż hurtową dla sklepów. W takiej hurtowni butów są przygotowane buty dla każdego. Określony klient zamawiający buty w hurtowniach obuwniczych może pozostawić opinie na temat danej hurtowni. Hurtownia butów ma za zadanie składowanie obuwia pod różnymi względami, ich odpowiednie skatalogowanie. Dbanie o prawidłowe dostarczenie zamówionych butów. Hurtownie butów w naszych czasach prowadzą również sprzedaż internetową. Możemy sami sobie wybrać w ten sposób buty bez wychodzenie z domu, zapłacić za nie a kurier w dogodnym czasie i pod dogodny dla nas adres dostarczy je nam. Hurtownie też są przyjaźnie nastawione dla dzieci, czyli można tam kupić buty które przeszły wiele atestów i są specjalnie przygotowane dla dzieci. Są to buty kolorowe, nie przemakalne. Podsumowując hurtownia butów prowadzi również możliwość negocjacji cenowej. Oznacza to, że jeżeli sklep zaopatruje się w większą ilość zamówień otrzyma on rabat na dany zakup albo upust w cenie. Hurtownia butów prowadzi również bardzo długotrwałe rozmowy ze swoimi klientami.