Wiele firm decyduje się w swojej działalności na postawienie kolejnego kroku, który wiąże się z tworzenie odpowiedniej oferty promocyjnej, jaką stanowią programy lojalnościowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu można bowiem zbudować dobre i trwałe relacje z klientami oraz przywiązać ich w pewnym stopniu właśnie ze wskazaną ofertą.
Sprzedawcy, którzy pragną, by klienci powracali i nie zakupywali danego produktu tylko raz, robią co mogą, by takie transakcje były powielane. Stosując programy lojalnościowe mogą więc liczyć na to, że koszty obsługi ich klientów stałych zmniejszą się na przestrzeni czasu. Co więcej, pozyskanie satysfakcji klienta będzie równoznaczne z dokonywaniem przez niego coraz to większych zakupów. Ponadto taki odbiorca będzie polecał firmę oraz jej produkty i usługi kolejnym osobom, które z pewnością przyjdą sprawdzić i zweryfikować jego słowa. Trzeba również uświadomić sobie, że stali klienci są zdecydowanie mniej wrażliwi na zmianę ceny, nawet na wyższą od poprzedniej. Manewrowanie ceną jest więc znacznie bezpieczniejsze i obarczone mniejszym ryzykiem.
Jeżeli pragnie się wprowadzić efektywny program, należy spełnić kilka warunków. Należy zadbać o takie przedstawienie oferty, by klient związał się z nią emocjonalnie. Co więcej, należ tak dostosować ofertę, by realnie pozwalała ona na zdobycie określonej nagrody w możliwie krótkim czasie. Programy lojalnościowe http://e-logistics.pl/loyalty-programs-logistics powinny także mieć prostą strukturę. Nie mogą być bardzo rozbudowane i zawiłe, ponieważ to zniechęca do uczestniczenia w nich. Warto także wprowadzić rozwiązanie, dzięki któremu będzie możliwe stosowanie tylko jednej karty, bez konieczności zakładania kolejnych. Każdy program powinien składać się z minimum dwóch etapów. Jeżeli klient przejdzie przez pierwszy etap, będzie odczuwał wyższą motywację do zdobycia kolejnego.
Bardzo ważnym aspektem jest także komunikacja. Jeżeli przebiega ona prawidłowo i nie opiera się tylko i wyłącznie na promocjach i reklamie, najlepiej przysłuży się każdej firmie i zainteresuje jej potencjalnych odbiorców.